Πράσινη μετακίνηση για τους μαθητές και τις μαθήτριες του 7ου Γυμνασίου Ηρακλείου

Την Τετάρτη 14 Μαΐου 2025, μαθητές και μαθήτριες του 7ου Γυμνασίου Ηρακλείου πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στο Εργαστήριο Μελέτης Συμπεριφορών Υγείας και Οδικής Ασφάλειας (LaHeRS) του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου (ΕΛ.ΜΕ.ΠΑ.). Η επίσκεψη είχε ως σκοπό την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα βιώσιμης κινητικότητας, καθώς και την προώθηση ασφαλών οδηγικών συμπεριφορών.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές συμμετείχαν σε δύο κύριες θεματικές ενότητες:

✅Πράσινη Μετακίνηση: Μέσα από ανάλυση και συζήτηση, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τα περιβαλλοντικά, κοινωνικά και οικονομικά οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση ήπιων και φιλικών προς το περιβάλλον τρόπων μετακίνησης, καθώς και για τις προκλήσεις που ενδέχεται να αντιμετωπιστούν κατά την εφαρμογή τους.

✅Ηλεκτρικά αυτοκίνητα (Eco Cars): Η ενότητα επικεντρώθηκε στα τεχνολογικά χαρακτηριστικά και στον τρόπο λειτουργίας των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και στα πλεονεκτήματα και τους προβληματισμούς που σχετίζονται με τη χρήση τους, τόσο από οικολογική όσο και από ενεργειακή και αποδοτική σκοπιά.

Στη συνέχεια, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν τον προσομοιωτή οδήγησης του εργαστηρίου, βιώνοντας διαφορετικές συνθήκες οδήγησης σε ποικίλα περιβάλλοντα και καιρικές συνθήκες. Μέσα από αυτή τη βιωματική εμπειρία, αντιλήφθηκαν καλύτερα τους κινδύνους που προκύπτουν από υπερβολική ταχύτητα, την απόσπαση προσοχής και την παραβίαση των κανόνων οδικής ασφάλειας, ενώ ενίσχυσαν την αντίληψή τους για την υπεύθυνη και ασφαλή συμπεριφορά στον δρόμο.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η άμεση επαφή των μαθητών με τα ηλεκτρικά οχήματα (eco cars) που διαθέτει το εργαστήριο. Όλοι οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να επιβιβαστούν ως συνοδηγοί και να πραγματοποιήσουν μια σύντομη διαδρομή, παρατηρώντας από κοντά τη λειτουργία των οχημάτων και βιώνοντας στην πράξη τις γνώσεις που απέκτησαν θεωρητικά.

Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί υπογράμμισαν τη σημασία τέτοιων συνεργασιών μεταξύ σχολείων και ακαδημαϊκών φορέων, οι οποίες ενισχύουν την ενσυναίσθηση και την κοινωνική-περιβαλλοντική υπευθυνότητα των νέων.