Σκοπός
- Η διερεύνηση της σχέσης του τρόπου ζωής των οδηγών με τη διακινδυνευμένη οδήγηση (νυσταλέα οδήγηση, λάθη/παραβιάσεις κ.ά.)
- Η τυποποίηση αντισταθμιστικών μέτρων στις αιτίες των τροχαίων συγκρούσεων
- Η συμβολή στη μείωση του κοινωνικο-οικονομικού κόστους από τις τροχαίες συγκρούσεις και η ενίσχυση της θεωρίας και της έρευνας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Αναγκαιότητα
- Με βάση τα στατιστικά στοιχεία της Τροχαίας, ο συνολικός αριθμός οδικών συγκρούσεων σε όλη τη χώρα για τα έτη 1995-2001 ήταν περίπου 150.000, εκ των οποίων 8,5% ήταν θανατηφόρες. Από το σύνολο αυτών των συγκρούσεων υπήρξαν περίπου 230.000 παθόντες από τους οποίους 6,5% σκοτώθηκαν.
- Οι τροχαίες συγκρούσεις είναι μια από τις κύριες αιτίες θανάτου, τραυματισμού και περιουσιακής καταστροφής.
- Οι επιπτώσεις της κούρασης και του περιορισμένου ύπνου είναι τεράστιες για την υγεία και την παραγωγικότητα του ατόμου, καθώς και για την οδηγική του συμπεριφορά.
- Τα ερευνητικά δεδομένα δείχνουν ότι η αποκοίμιση στο τιμόνι είναι ένας κύριος παράγοντας, ίσως ο πιο σημαντικός μετά το αλκοόλ, στην πρόκληση τροχαίων συγκρούσεων.
- Ορισμένοι οδηγοί, όπως οι επαγγελματίες και αυτοί που ακολουθούν συγκεκριμένους τρόπους ζωής, είναι περισσότερο επιρρεπείς στην οδήγηση σε κατάσταση κούρασης.
Για να επισκεφτείτε τον ιστότοπο «Αρχιμήδης Ι», πατήστε εδώ.