
Την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες του 49ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου επισκέφθηκαν το Εργαστήριο Υγείας και Οδικής Ασφάλειας (LaHeRS) του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου (ΕΛΜΕΠΑ), στο πλαίσιο εκπαιδευτικής δράσης με στόχο την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση σε θέματα οδικής ασφάλειας.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συμμετάσχουν σε διαδραστικές παρουσιάσεις και βιωματικές δραστηριότητες, οι οποίες είχαν ως στόχο την ανάπτυξη ορθών στάσεων και συμπεριφορών στο οδικό δίκτυο, είτε ως πεζοί, είτε ως ποδηλάτες ή μελλοντικοί οδηγοί.
Οι θεματικές που αναπτύχθηκαν περιλάμβαναν:
✅ Η σημασία της ζώνης ασφαλείας και του κράνους
✅ Οι κίνδυνοι από την απόσπαση προσοχής κατά τη μετακίνηση
✅ Οι επιπτώσεις της ταχύτητας και των παραβιάσεων του ΚΟΚ
✅ Ο ρόλος των συνομήλικων στη λήψη αποφάσεων στο δρόμο
Ένα από τα πιο εντυπωσιακά και διαδραστικά σημεία της επίσκεψης ήταν η πρακτική άσκηση στον προσομοιωτή οδήγησης του Εργαστηρίου LaHeRS. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να βιώσουν προσομοιωμένες συνθήκες οδήγησης σε διαφορετικά περιβάλλοντα και καιρικές συνθήκες, κατανοώντας τους κινδύνους που προκύπτουν από την ταχύτητα, την απόσπαση προσοχής και την έλλειψη προσοχής στους κανόνες ασφαλείας.
Η εκπαίδευση των μαθητών πραγματοποιήθηκε από την επιστημονική ομάδα του Εργαστηρίου LaHeRS, η οποία εξειδικεύεται σε θέματα οδικής ασφάλειας, πρόληψης ατυχημάτων και προαγωγής υγείας. Μέσα από διαδραστικές συζητήσεις και παραδείγματα από την καθημερινή ζωή, οι μαθητές κατανόησαν τη σημασία της υπεύθυνης συμπεριφοράς στο δρόμο και την ανάγκη για σεβασμό στους κανόνες κυκλοφορίας.
Η εκπαιδευτική αυτή επίσκεψη εντάσσεται στη συνεχή προσπάθεια του Εργαστηρίου LaHeRS και του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου να προάγουν την οδική ασφάλεια μέσα από εκπαιδευτικά προγράμματα προσαρμοσμένα στις ανάγκες κάθε ηλικιακής ομάδας.
Η διεύθυνση και οι εκπαιδευτικοί του 49ου Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου εξέφρασαν τις θερμές τους ευχαριστίες προς το Εργαστήριο LaHeRS για την ουσιαστική και εκπαιδευτικά πλούσια εμπειρία, υπογραμμίζοντας τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών φορέων και των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων για την ενίσχυση της κυκλοφοριακής αγωγής των μαθητών.



