Η κινητή Μονάδα για τις μαθησιακές δυσκολίες του ΕΛΜΕΠΑ και τα αποτελέσματα των 3 χρόνων λειτουργίας της, συζητήθηκαν σε στρογγυλό τραπέζι στο πλαίσιο του 5ου Πανελλήνιου Διεπιστημονικού Συνεδρίου για τη ΔΕΠΥ

Η κινητή Μονάδα για τις μαθησιακές δυσκολίες του ΕΛΜΕΠΑ (https://learnconsult.hmu.gr/) παρουσιάστηκε σε στρογγυλό τραπέζι με τίτλο «Η πρώτη Κινητή Μονάδα για τις Μαθησιακές Δυσκολίες και τη ΔΕΠ-Υ στην Ελλάδα: Συμπεράσματα και προτάσεις έπειτα απο 3 χρόνια λειτουργίας» στο πλαίσιο του 5ου Πανελλήνιου Διεπιστημονικού Συνεδρίου για τη ΔΕΠΥ «Από το Παιδί στον Ενήλικα» το οποίο πραγματοποιήθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης (Ibis Styles Heraklion- Central Hotel) μεταξύ 29 Σεπτεμβρίου και 1 Οκτωβρίου 2023. Σκοπός του 5ου Συνεδρίου ήταν η διεπιστημονική θεώρηση για την κατανόηση της ΔΕΠΥ και τη διαχείριση των διαχρονικών συμπτωμάτων της στην εκπαίδευση, στην υγεία και στην ποιότητα ζωής, μέσα σε ένα πλαίσιο συνύπαρξης με άλλες διαταραχές. Το Συνέδριο πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, της Περιφέρειας Κρήτης, του Δήμου Ηρακλείου Κρήτης, της Παιδοψυχιατρικής Εταιρείας, της Παγκρήτιας Παιδιατρικής Εταιρείας, του Hellenic Brain Council και σε συνεργασία με επιστημονικούς φορείς. Μεταξύ των εισηγήσεων που συμπεριλαμβάνονταν στο στρογγυλό τραπέζι του ΕΛΜΕΠΑ ήταν οι εξής:

  1. Σχεδιασμός, οργάνωση και λειτουργία της Κινητής Μονάδας για τις Μαθησιακές Δυσκολίες και τη ΔΕΠ-Υ στην Περιφέρεια Κρήτης – Μαρία Παπαδακάκη, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο, Δ/ντρια Εργαστηρίου Μελέτης Συμπεριφορών Υγείας και Οδικής Ασφάλειας (LaHeRS), Επιστημονικά Υπεύθυνη Κινητής Μονάδας.
  2. Το προφίλ των οικογενειών που απευθύνθηκαν στην Κινητή Μονάδα κατά τα 3 χρόνια λειτουργίας της – Σταυρούλα Λιόλιου, Ψυχολόγος ΑΠΘ, Υποψήφια Διδάκτωρ, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο.
  3. Εκπαιδευτική Αξιολόγηση: Συμπεράσματα και προκλήσεις σχετικές με τα εργαλεία και τη χορήγηση – Νικόλαος Μπιτσάκος, Παιδαγωγός, Μεταδιδακτορικός ερευνητής, Τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Επιστημονικός Συνεργάτης Εργαστηρίου Υγείας και Οδικής Ασφάλειας (LaHeRS) & Ιωάννης Γκιώσης, MSc Ειδικός Παιδαγωγός, Επιστημονικός Συνεργάτης Εργαστηρίου Υγείας και Οδικής Ασφάλειας (LaHeRS).
  4. Εξατομικευμένη τηλεσυμβουλευτική για τους γονείς παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: Μία καινοτόμος προσέγγιση στην μετά Covid εποχή – Νεκταρία Πεδιώτη, Κοινωνική λειτουργός, Υποψήφια Διδάκτωρ, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο & Σοφία Πιτσικάκη, MSc Κοινωνική λειτουργός, Εκπαιδεύτρια Σχολών Γονέων, Επιστημονικός Συνεργάτης Εργαστηρίου Υγείας και Οδικής Ασφάλειας (LaHeRS).
  5. Η παιγνιοθεραπεία ως μέσο θεραπευτικής παρέμβασης στη ΔΕΠ-Υ: Διαπιστώσεις και συμπεράσματα από την πρώτη εφαρμογή στην Κινητή Μονάδα της Περιφέρειας Κρήτης – Βασιλική Κουνάλη, Ψυχολόγος, Υποψήφια Διδάκτωρ Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, Ελληνικό Μεσογειακό Πανεπιστήμιο.